Tahniah my sista n my bro in law !

Assalamualaikum...

Selamat pagi dan selamat menyambut Ramadhan Al Mubarak ..

Dipagi yang hening dan dipagi yang mulia ini.. As baru berkesempatan nak mengupdate blog neh..
Sebelum neh kalau bulan tak puasa * ayat ntah pape.. As sibuk kemas rumah. Kena memasak tengahari untuk family... Now hari ini dan sepanjang bulan ramadhan neh bari ade kesempatan nak menulis menulis neh. .Eh.. tulis kew?? Taip kot.. ehheh

Entry kali neh nak wish...

Selamat Pengantin Baru, semoga berbahagia sampai ke akhir hayat ! and more thing nanak anak sedare cepat cepaat !

                                        

untuk my kakak yang tersayang dan my brother in law.. As dah ada abang ipar oo... Ase macam tak percaya dan nak tergelak pon ade.. Sebabnya adik beradik as semua gurl gurl.. Bila ada pulak abang ipar kena lah panggil abang kan.. tak biasa taw !! dan yang lagi lawak bila my abang ipar panggil mak dengan abah as dengan panggilan yang sama kiteorg panggil... ahhaha nak gelak kuat kuat guling guling taw !

Pelik jugak sebenarnye neh...

Selalu nya kalau kita tengok dalam tb or depan depan tok kadi yang tolong akad nikah pasangan pengantin neh diowg akan pegang tangan then lafaz akad mikah kan?
 pastu goncang tangan kuat kuat.. then pakat lawan tanya sah kew tak...

tapi... 

untuk majlis akad nikah my sis sebelu puasa arituh... satu keajaiban telah terjadi dan satu pengetahuan baru yang as tahu.. tok kadi yang nikahkan abang ipar as tuh just sebut lafaz akad dan di ikuti dengan my abang ipar ikot lafaz tuh.. tanpa ada salam dengan toksah plus peluh peluh tahan getaq dan goncang tangan kuat kuat tanda dah habes lafaz... pastu pakat lawan tanya sah ke tidak.. ase macam pelik sikit kan..

tapi jangan isau...

benda tuh tetap sah sebab yang penting lafaz akad tuh haa... sian my abang ipar teringin nak ase tangan digoncang kuat dan berpelu peluh... yang best nye dye ingtkan masa lafaz tuh just testing jew sebelum nak lafza yang betol... dah selesai lafaz terus tok kadi dok tanya orang sekeliling sah ke tak.. hhehe tapew lah yang penting sah dengan sekali lafaz kan.. 

ape ape pon congratulations both of you ! eh eh lupa jemput datang kenduri my sis 23 Ogos 2012 ..raya kelima yew ! bubye !

3 comments:

MIRA :) said...

dear :)
cos hospitality ade kat merlimau :)
kenape ye syg?

MIRA :) said...

dear kos pelancongan mmg ade ,:) kat merlimau

About Us said...

heeeh..ingt nak apply masuk utk dip dekat merlimau..tuh yg tnye..best tak dekat sne dear???