Kenapa aku ???





Assalamualaikum....

demum ase mcm nak dtg balik neh...
mate pon da letey tak mampu nak di angkat lagi..

ntah dalam hidup neh dugaan yang TUHAN berikan sangat dahsyat..
smpai kadang2 kita tak sangka dan kita sendiri tak percaya..
yang kita mampu tok hadapi semua tuh...
mungkin ada hikmah yang TUHAN nak tunjukkan kepada kita selepas apa yang dya telah uji hambanya.

semalam...
tgh borak borak dgn budak umah..tertiba aka senior cuba tilik naseb akak lg sowg..
means cuba bg nasihat dan juga pandangan...
bukan maen tilik tilik tapak tangan ea..
as pown sibuk kan diri nak tahu jugak pndangan orang terhadap kita....

akak senior ckap as tadew byak sgt mslah..tapi ada satu hal...
yang membuat akak senior tak puas hati dgn as..
bukan tak puas hati sbb nak gadoh..
tak puas hati sbb as neh terlalu biarkan apa org nak kata dekat as...
orang kutuk kutuk as..

akak ckap kadang kadang kita kena jugak pertahankan diri kita dan lawan andai maruah kita di pijak pijak..
betol tuh akak..
tapi bg as biarlah TUHAN yang balas semua tuh..
as hnya manusia biasa yang tak layak nk mghukum org laen..
dan mungkin juga  . . . . .
TUHAN dah berikan kekuatan dan kesabaran yang sgt kuat untuk as hadapi semua ujian Nya...

aku tersenyum . . 


 p/s : sabar kan separuh daripada iman . .

2 comments:

My Life's Journey said...

Umi doakan agar as dapat tempuhi halangan dan cabaran yang berlaku .. amin.

Asmalina Ramlee said...

thanks umi .. aminn...