ini yg dikatakn manusia..


hye sume blogger manis encem kiut sweet kt malaysia..
sy harap suma nya sehat sehat melaka belaka..
huhh penat renovated balik my belog kesayangan neh..
klu tak tunggang langgang n serabot mcm tuan die gak..
nak kata cntik tuh bole laa tapi cute la jugak kn mcm org die..hahahah

berbalik kepada tajuk yg diberi..
aku sendiri pon tataw knape tajuk neh dijadikan entry terbaru..
the latest ok !
mungkin sbb pengalaman yg aku lalui 2 3 hari neh..
ntah laa aku sendiri tak faham dgn makhluk ciptaan tuhan yg bergelar manusia..
mcm2 perangai ade..
ade yg ok..ade yg kurang ok..
tue dah menunjuk bertapa unik nya ciptaan tuhan..

dialog kota raya :

bila pergaduhan berlaku..
mereka tasuka org ckap or kutuk blakang.
diowg ckap tak matang dan juga tak profesional.

tapi

bila kita ckap depan depan..
bunyi lg..
knon nya ckap lepas dan ikut sedap mulut jaa..

that why

aku ckap aku sendiri tak paham..
better kita duduk diam dan jadi diri kita..
biar org luar yg menilai kita neh matang,profesional atau pon mulut ckap lepas..

and

biar tuhan aje yg menilai makhluk ciptaan nya sendiri..
sama da kita neh menjadi diri kita sendiri..
bak kate aku  org..
klu kita buat baek..balasan nya pon baek..
klu kita buat jahat..balasan nya pon brganda jahatnya..

kesimpulannya

mereka tabole nak trima bila mereka di kritik..
lumrah duniawi..

suma neh just dikarang suka suka berdasarkn pengalamn aku sendiri..
bukan niat nak ckap aku neh baek or ckup perfect..
suma mnusia sama saja disisi ALLAH..
cuma amalan kita yg membezakan kita..

ckup la kot aku dok pot pet kat cni..kunx korg nk termuntah lak dgr aku ceramah lama lama..
sama sama la kita ingtkn diri kita sendiri..
tak slah andai kita ambik teguran tuh sebagai satu target untuk kita ubh segala yg tak betol tuh..

so...

majulah sukan untuk negara !


nota penyepak : tag line tak kena la bodo !



1 comment:

Anonymous said...

biasala manusia kan..xleh lari dr suma 2..cantik blog asma.. :)