kursus Mesra Malaysia !



tuit..tuit..tiut..
nak story moli pasal kursus yg dihadiri sebentar tadi..
KURSUS MESRA MALAYSIA..
penceramah yg meng handlekn ialah PN AFIFAH..
walaweh kau !
skema siot ayt ..
tapi sumpah best laa...
besok ade lg sehari..

arinie aku blaja sal selfish !
sumpah aih aku tak tipu..
pnceramah tuh ade ckap pasal orang yg selfish..
memg ade org yg mcm tuh..
diowg suka buat sesuatu bnde tnpa fikirkan org laen..
n penceramah tuh dew cte die pnye pengalaman..
lg sempoi die neh..die tros ckap depan2 yg die tak puas hati..
memg perhh la kne tegur depan2..

tapi kadang orang kita neh susah nak trima bla kte tegor depan2..
diowg mesti akn salahkn orang tuh..
n diowg mesti akn nmpak salah orang laen..padehal die sndri yg buat salah..
manusia memg mcm tuh..

aku tak ckap aku neh baek sgt..
just nak mngingatkan diri aku dan sesama manusia..

n satu lg pnceramah tuh ckap..

kite brckap berdasarkan pengalaman hidup..
klu kita tak penah rase kite takan ckap..

so salahkah if i ckap or tegor or ape2 jew sebagai nasihat or ingatan??

sebab saya tanak org laen jadi mcm saya..
n rasa mcm yg saya penah rasa selama 20 tahun saya hidup..
saket sgt dan sangat perit..
hnya TUHAN yg tahu mcm mne down nye saye sewaktu tuh..
kepala otak dah memg tabole brfikir..
nges jew tahu..
tp kate org nak wat ape lg nasik dah jadi bubur.
ase mcm dah tanak hidup..
sampai saya penah trfkir nak bunuh diri..

astafirullahalazim..
subhanallah..

sbb tuh saya sekarang cuba ingtkn diri saya supaya jgn trlalu baek or pcya dgn orang laen...
 wlaupon kawan baek kita..

sbb org yg kat sekeliling kita neh yg akan hancurkan hidup kita..

sekian,terima kasih..

nota penghargaan : thanxs sygg sebab slalu ade dgn sy wlau susah dan senang n thanks sebab dan kembalikan semangat saya utk hidup..n thanks jugak kpde kengkawan saya yg penah tlg saya untuk naek kn semangat saya balik..saya takan lupa jasa anda smpai mati..TUHAN jew boleh balas sume tuh..

TERIMA KASIH !!

No comments: