kawan sahabat member


die yg trbaek sy ade.. =)




kawan/sahabat/member :

adalah anugerah dan nikmat dari Allah yang tak terhingga, bagi aku
kawan baik atau kawan rapat ada seorg jew dalam dunia nie ,
yang laen just boleh di anggap kawan biasa jew, coz, layanan
seorang kawan kepada kawan baik atau kawan biasa  laen sgt sgt. 
 best frenz adalah kawan yg sentiasa ada dgn kita waktu susah
sahaja, dan kawan biasa hanya ada waktu kita senang. 
ini bukan fakta tapi pengalaman idup aku...

bagi aku seorang kawan baik itu :

cukuplah dia menghormati aku, menghormati keputusan aku, menghormati
pemikiran aku walaupun bertentangan, dia tetap memahami aku.

kawan :

adalah penting selepas cinta. susah nak cari kawan yg serasi dgn
kita, sbb sume neh termasuk keserasian berfikir dan keserasian hati dan jugak 
jiwa kita. 
tapi aku terima seadanya kawan baik aku. dan aku harap kawan baik
aku pun sedia terima aku seadanya.
 coz nak pilih kawan neh bukan leceh mcm nak pilih cinta sejati.

ada juga kawan yang jenis tikam dari belakang

memg knfom2 aku tak bole trima kawan mcm neh. n kalau la
ada, die mungkin tetap menjadi kawan aku, tapi bukan kawan baik atau rapat
aku, orang mcm tuh hnya layak bergelar kawan biasa aje. nk thu knape?..
 yelaa hubungan silaturahim tetap kena pelihara kn2.

tapi dari pengalaman idup aku,aku tabole trime kawan yg tikam dri belakang..
sorie yew !!

2 hubungan kita kene jaga serentak :

 iaitu hubungan dengan Allah dan hubungan dengan manusia,
kalau hubungan dengan Allah kita kurang tetapi hubungan dengan manusia
kita beria-ia, tak boleh juga, dan sebaliknya jugak...
aku sanggup :

habiskan segala-galanya utk kawan baik aku. 
aku sanggup berkorban apa
sahaja untuk kawan baik aku. 
aku sanggup lakukan apa sahaja demi kawan
baik aku. 
asalkan dia sudi menjadi kawan baik aku dan terima 
seadanya apa yg ada dlm diri aku neh.
asalkan dia hormat dan jaga 
maruah aku walau kt mne pon die ada atau bercerita kat belakang aku. 
itu pun dah
cukup bagi aku untuk mengaku dia seorang kawan baik aku.

dengan itu :

 maksud kawan baik aku dalam konteks hidup dan prinsip aku.. 
adalah
kawan baik dari dunia sampailah ke Syurga.. 
Tapi yang paling penting,
hubungan aku dengan Allah dan keluarga aku lebih utama kan.. 

terima kasih.. 


p/s : alaa klu ape yg kowg nmpak dlm belog neh mesti kowg anggp aku neh jenis yg lebeykn cnte dari membe2..no laa kawan lagi penting ok..segala apa yg aku buat dlm belog neh just nak suka2 tp klu bab mbe2 ku bukan yg jenis nak pentingkn dri sndri ok..

2 comments:

tyaA said...

setuju

Imzainieyzulkipli said...

tapi jangan terlalu percaya pada kawan.nnt dia makan kita blk.....